Jaký tuning minarelli? Malý Přehled

Téma pro skútry s motory Minarelli

Moderátoři: Mikys, TUNER, LuckyGhost, Scooter-Tuning.cz Team

Uživatelský avatar
chudar
Mr.Tuning||Mrs.Tuning
Mr.Tuning||Mrs.Tuning
Příspěvky: 3103
Registrován: 05 úno 2007 17:55
Skútr: uz nic
Kontaktovat uživatele:

Jaký tuning minarelli? Malý Přehled

Příspěvekod chudar » 13 říj 2008 22:04

Vzhledem k tomu že už jsem měl nějaký ten válec,kliku,varec atd. v ruce, bych se s Vámi rád podělil o své zkušenosti. :bravo:
Pokud vybíráte válec, tak tady máte nejaké doporučení ode mě :wink: a válce byly testovány na minarelli motoru zatím s dost podobnými díly, takže:

Válce:
Začnu válcem DR Evolution ( 3800,- ST shop). Parádní válec, se slušným výkonem, vydrží bez problému přes 20tis km. Měl jsem ho na 12mm i 17,5 karbci a rozdíl byl až neuvěřitelný, takže bych určitě doporučoval minimálně 17,5mm karbec. Ve spojení s laďákem, 17,5, variatorem jsem dosahoval rychlosti okolo 100kmh tacho a paradního zrychlení. Spotřeba zůstala okolo 3,5l na 100km svižnou jízdou. Perfektní válec na každodení bezúdržbové ježdění.

Dále něco málo o válci Motoforce sport(3200,- ST Shop). Za peníze za které se prodává, mi přišlo až neuvěřitelné, jak je ten válec uvnitř dokonale zpracovaný, kanálky uvnitr naprosto přesné. Bohužel tento válec jsem neměl možnost otestova jízdou, ale řekl bych že to bude něco stylem DR EVO, tzn. stejná spotřeba, životnost i použití komponentů.

Malossi sport(5000,- ST Shop). Perfektní válec, o něco málo výkonější než DR, parádní akcelerace, maximálka se pohybovala okolo 120 kmh tacho. Byl na 17,5 karbci taktéž a s ladákem. Spotřeba byla do 4l/100km. Výdrž válce bude taky perfektní, urcite taky okolo 20tis km. Bezproblému na každodení bezúdržbové ježdění.

Stage 6 sport(4300,- ST shop). Příjde mi to jako litina. Používal jsem ho na každodení ježdění. Na tento válec už je dobré ale použít minimálně 17,5 karburátor a ladák, variátor a aspoň sportovní kliku a kvalitější ložiska. Válec má parádní výkon a akceleraci. Já jsem na něj mel karburátor 19mm a spotřeba byla pod 4l což je až neuvěřitelné. Jen krásně, na 500m sprint se 175ccm hondou varadero nastejno. Válec by měl bezpoblému vydržet 5tis km. Ale pokud se o něj bude člově více starat tak určitě dosáhne i 10tis km a více. Samozřejmostí je však vetší opotřebovávání dílů. Takže trošku vetší náklady na údržbu. to je i po určité době měnít pistní sadu. Shrnuto, podtrženo, nebál bych se na každodení používání s malou údržbou.

Zanedlouho mi příjde do ruky i válec motoforce alu racing, takže zde vložím komentář...

Výfuky:
Takže gianelli NRX, krásnej zátah od nižších otáček, špička výkonu bych řekl okolo 9000 otáček. V celku hlučný, ale hluboký tón. K litinovým válcům dobrý výběr i když dnes už asi k nesehnání.

Gianelli Extra(3200,-), parádní výfuk, záber od středních otáček, špička okolo 9600 otáček. Hodně hlučný a spíše plechovo tlumený zvuk. Parádní k litinám i Stage 6 sportu.

Gianelli next(2500,-), základní výfuk táhne úplně odspodu, spička neurčena. Vhodný na seriove valce i na 70cc litiny. Hlasitý plechový zvuk.

Polini evolution(8000,-), zatím v testování, ale záběr až od 8500 otáček. V celku nejtižší výfuk z výše zmíněných. Krásnej hlubokej tón.

Klikovky:
Měl jsem možnost se podívat jen na motoforce evolution a barikit competition.
Motoforce(3000,-) je dobrá klika, s dlouhou výdrží, stabilnější do více otáček. Spracování těla mi příjde dost dobré, ale ojnice by mohla být lepší, příjde mi taková nedokonalá. Určitě hlavně potěší cena, která je pod 3000,-. Osobně bych tuto kliku nazval takovou sportovní klikou, které nevadí otáčky okolo 13tis ale nad nimi už začne lehce vibrovat. Je asi o 350g težší jako seriová klika.
Určitě to není špatná volba.

Barikit competition(5500,-). Tato klika se už asi nesežene, takže je zbytečnější o ní mluvit, ale...dokonalá klika. Vibrovala jen lehce na volnobehu jinak vůbec, zpracování super stabilita perfektní...

Ložiska:
Z osobní zkušenosti jsem zastáncem ložisek KOYO a tvrdým odpůrcem SKF.
KOYO(NTN,topperformance-900,-) ložiska vydrželi opravdu hodně, to je i zadření motoru i vícekráté přehazováni kliky z motoru a do motoru. SKF(800,-) mi vydželi 15motohodin.

Variátory:
Polini super speed ( polini eco kit-2400,-) perfektní variátor, krásnej průběh, při správném naladění bez znatelného propadu otáček, maximálka i rozjezd perfektní, zpracování nádherné.

Polini super speed(2000,-), je 9ti váločkový variátor. Téměč stejné vlastnosti jako polini super speed, bez propadu otáček, krásná maximálka i rozjezdy a stejne dokonalé zpracování.

Malossi multivar(1800,-). No s tímto varcem jsem méně spokojený než s polni. Na rozjezd určitě lepší, ale pak to ochabne. Průběh mi nepříjde tak plynulý jako u polini a je tam znatelnější propad otáček. Variátor bych kvůli akceleraci doporučil spíše do města.

Nechci tímto vyvolat tvrdou diskusi o pochybných udajích které jsem uvedl, tohle má být jen orientační přehled věcí, které jsem měl možnost vyzkoušet.
Naposledy upravil(a) chudar dne 13 říj 2008 22:10, celkem upraveno 1 x.
Ať se to leskne! www.lestenikovu.ic.cz

Zpět na “Skútry s motory Minarelli”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů