Výměna válce

Zde se budou postupně shromažďovat návody k výměnám a kontrolám nejen sériových dílů..

Moderátoři: Mikys, TUNER, Golden-Ghost SHT germany

Uživatelský avatar
Namik202
Moderator
Moderator
Příspěvky: 1075
Registrován: 21 říj 2007 11:48
Skútr: piaggio NRG
Výkon [hp]: 000
Antispam: ano
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Výměna válce

Příspěvekod Namik202 » 15 črc 2011 12:21

ČISTOTA JE ZÁKLAD
„Zlatým“ pravidlem je vždy pečlivý přístup k čistotě. To může znít hodně nadsazeně, ale vemte si, že válec je vlastně srdce skútru a svoje srdce také chcete mít pěkně čisté. Podobně by na tom měly být všechny ostatní součásti motoru. V opačném případě se mohou poškodit ložiska, samotná kliková hřídel nebo válec. Také koupí kvalitních gufero kroužků značné prodloužíte život vašeho miláčka, jak kvůli prachu, tak kvůli podtlakům v klikovém prostoru.
Proto doporučuji si na to udělat čas a nespěchat, taktéž se obrnit trpělivostí.
Všechny těsnící plochy by měly být zkontrolovány,že jsou v perfektním stavu.
Každý válec musí být namontovány bez větší námahy. Nepoužívejte kladivo, paličku ani kango!!

PÍSTNÍ KROUŽKY
Přistoupíme k montáži pístních kroužků. Často jsou chromové, v serii litinové. Chrom. kroužek vždy do horní drážky. Je důležité, aby se pístní kroužky namontovaly správně a sedli si do tzv. zámečků. Dá se pochopit, že když to uděláte špatně nepůjde válec nasadit, protože kroužky se nebudou moci uzavřít. Někdy jsou také kroužky, které mají určitý profil. Ty mohou být také řádně uzamčeny v pouze v jednom směru. Většina pístních kroužků, je velmi odolná, ale jsou velmi křehké a zlomí se bez varování. Z tohoto důvodu buďte opatrní. Pokud byly kroužky řádně usazeny, může být píst namontován na ojnici (pokračování v sekci ségrovky)
Nezapomeňte věnovat pozornost reliéfní šipce na pístu, ukazuje směr výfuk.
Naopak nasazený píst vede k destrukci válce!


SÉGROVKY
Malá, ale významná složka montáže válce jsou pístní „ségrovky“. Ty zabrání vypadnutí pístního čepu z pístu a následnému poškození samotného pístu a válce, jen přece jsou ve válci poměrně velké teploty a tlaky.Před samotným vkládáním ségrovek doporučuji zacpat klikovou skříň hadříkem, náhoda je blbec a Murphyho zákony platí i pro nás.
Obrázek
Vložení ségrovky je někdy dost nervy drásající akce, protože například firma Athena dává jakýsi půlkroužek vytvořený z tvrdého a nepoddajného drátu, ale pomocí tupého šroubováku to není problém tam dostat, v lepším případě jsou vytvořeny očka do kterých dáme tzv. kleště na ségrovky, pak je se ségrovkama lepší pořízení.
Obrázek

Do ojnice nasadíme ložisko pístního čepu, nachystáme si olejem namazaní pístní čep, nasadíme píst na ojnici do roviny s dírou ojnice a prostrčíme pístní čep. Pak opakujeme vložení ségrovky z druhé strany.
Této části montáže věnujte poměrně hodně času, protože vypadlá ségrovka nadělá pěknou neplechu uvnitř válce ten je pak často na odpis.
Obrázek

NASAZENÍ VÁLCE
Válec jemně namažeme olejem, zbavíme ho prachu a taky se říká „kdo maže ten jede“.Nyní válec můžeme natlačit opatrně na píst. Zde pístní kroužky palcem a ukazováčkem stiskneme dohromady... Chcete-li přidržte válec a opatrně otáčejte klikovou hříděli, ověříte si správný chod pístu(HÚ a DÚ) Máte-li jakékoli podezřelé zvuky, vždy je třeba najít důvod.
ObrázekObrázekObrázek

TĚSNĚNÍ
Je-li hlava vybavena drážkou na O-kroužky, což mají všechy LC válce. O-těsnění vložíme a můžeme ho na místě přidržet malou vrstvou tuku, tmel není vhodný pro tento účel, obvykle se rozpouští a přechází do chladícího okruhu. Náš válec Italkit LC s uzavřenou modulární hlavou lze namontovat s osmi malými O-kroužky.
Vzduchem chlazené hlavy válců těsnění mají občas (např. DR EVO). Nyní můžeme nasadit hlavu válce a prsty přišroubovat matky. Pak bychom měly použít pokud máme momentové klíč nastavený na 10 Nm a utahovat pozvolna do kříže, pokud nemáme momentový klíč dotahujte s citem.
Poté bychom opět měli protočit kliku, aby si všechno jak se říká sedlo.
Obrázek

CHLAZENÍ
Vodou chlazený válce musí být naplněn před první startem!
Téměř všechny LC (kapalinou chlazený) válce mají odvzdušňovací ventil na hlavě válce.
Ten by měl být mírně otevřen při nalívání chladící směsi. Nyní, může být naplněna nádrž chladicí kapalinou. Ta pomalu protéká celým systémem a tlačí před sebou vzduch, který se dostane právě přes ventil ven, jakmile začne vytékat voda, ale pořád jsou v ní bublinky tak nechte vodu vytékat dokud tam není ani jedna bublinka, pak ventil pevně dotáhněte.
Samozřejmostí jsou nasazený a pevně dotaženy hadice

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Toť vše přátelé text by Namik202

Jedná se pouze o návod neručím za poškození vzniklé během montáže.
Obrázek
Prodám své NRG-Cenovka 14 000Kč

Zpět na “Návody”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host